nathalievh.reismee.nl

Jasper National Park en m'n nieuwe baan.

Hallo allemaal!  Een berichtje van mij vanaf een idyllische (werk)plek! Ik ben nu ongeveer drie weken hier en het is hier echt super mooi! Ik heb het meer dan getroffen op deze plek. Niet enkel de omgeving is super maar ook met m'n collega's kan ik het erg goed vinden. Het enige nadeel is dat de internet verbinding hier tamelijk slecht is. Voor internet gaat iedereen dan ook naar het dichtstbijzijnde plaatsje genaamd Jasper. Een leuk, knus dorpje voorzien van alle gemakken die we hier niet hebben (supermarkt, drogisterij en natuurlijk een slijterij haha!). Het plaatsje ligt op ruim een uur rijden van het "Columbia Icefield". Dit is het grootste ijsveld van Canada (waar eigenlijk niemand op komt omdat het te gevaarlijk is), dat zo'n 10 glaciers voedt. Wij kijken met het center uit op de Athabasca Glacier. Je kunt met de auto naar de onderkant van de glacier rijden, maar de meeste mensen gaan met de bus naar de Snowcoach terminal. Vanaf daar ga je op de Ice Explorer (een enorme bus, met gigantische wielen), naar een hoger gelegen punt op de glacier. Ik zal proberen wat foto's toe te voegen, maar vanwege de internetverbinding kan ik dat niet garanderen! Maar als het lukt dan hebben jullie een idee hoe dat hoger gelegen punt eruit ziet.  Ik werk in het 'centrum' in de souvenirswinkel. Best leuk werk, maar je komt enorm veel verschillende culturen tegen met zijn of haar eigen normen en waarden. De Chinezen zijn in mijn ogen nogal onbeleefd daar waar ze je niet aankijken, het product als het even tegen zit en ze haast hebben praktisch in je gezicht duwen en daarnaast niet alleen naar hun familie schreeuwen maar ook naar mij.  Haha al met al een hele ervaring, al die verschillende culturen. Ik ben ook al redelijk wat Nederlanders tegen gekomen, zelfs een familie uit Apeldoorn! Hoe toevallig is dat. Eergisteren schaamde ik mij echter voor het eerst voor mijn mede-Nedelanders. Meestal als ik hoor dat ze uit Nederland komen, maak ik een kort praatje met ze. Maar dit keer hield ik mij voor als Canadese haha. Het waren schreeuwerige Nederlanders waar ik niet graag mee geassocieerd wilde worden. Inmiddels herken ik Nederlanders ook zonder dat ze een woord gezegd hebben, ik zie het aan het uiterlijk, hoe cliché, maar de meeste zijn inderdaad wat langer dan gemiddeld, hebben vaak blond haar en op de een of andere manier een enorm Nederlandse uitstraling (kleding verraadt het soms ook..).  Oh en ik heb een adresje ontvangen van een Nederlands echtpaar dat al jaren in Australië woont. Mocht ik die kant ooit op willen gaan dan boden ze mij graag een slaapplaats aan!  Het weer is hier wel erg omslachtig, dit komt omdat we op 2000 meter hoogte zitten. W hebben afgelopen week zelfs even natte sneeuw gehad, ik heb gehoord dat begin september de eerste sneeuw valt wat daadwerkelijk blijft liggen. Ik als sneeuw-liefhebber kijk daar dus al enorm naar uit!    Ik heb helaas nog niet echt veel wildlife gezien. Een halve seconden de billen van een beer tel ik dan nog niet eens mee. Ik heb, zoals enkelen misschien al op Facebook hebben gezien, wel "elk" gezien. Geen idee eigenlijk wat de Nederlandse vertaling is voor die dieren. Ze lijken iig op herten maar dan robuuster/groter. Daarnaast hebben we hier veel angstaanjagende grond-eekhoorntjes. Ohja en berggeiten! Maar dat is allemaal relatief daar waar ik iedereen hoor over het zien van wolven en beren met jongen. Hopelijk (stiekem ga ik er wel vanuit) krijg ik deze ook nog te zien! Mocht het zover zijn laat ik het jullie direct weten. Doe ik dit niet, dan ben ik misschien te dichtbij gekomen voor een mooie foto met de beer ;).  Ohja, nog een leuk feitje. Omdat ik hier werk mag ik gratis (!) een helikopter vlucht bijwonen! Hoe gaaf is dat, super spannend wel. Je kunt het treffen en een 60 minuten durende vlucht (à $700) hebben of iets minder treffen met een 20 minuten (à $500) lang durende vlucht. One way or the other, een super gave ervaring! Je moet wel een beetje geluk hebben daar waar er een plekje over moet zijn in de helikopter. Maar vele hier zijn mij al voorgegaan en hebben een enorm gave vlucht gehad.  Nu stop ik weer met iedereen jaloers maken ;). Het enige dat ik overigens mis is het voetbal. Ik had dolgraag bij de opening van het kunstgras willen zijn, maar was nog liever alweer begonnen met trainen. Echter zit ik hier nu en heb ik absoluut niets te klagen haha!  Tot de volgende keer allemaal weer!  Liefs, Nathalie   

Reacties

Reacties

Femke

Nice to hear from you! Gaaf verhaal en leuke nieuwe baan! Helicoptervlucht , mocht je niet snel misselijk worden hoop ik dat die 60 min voor jou gaat lukken ! Liefs

marion

Hoi Nathalie, we hebben wel weer uitgekeken naar een berichtje van jou. Wat super dat je het zo hebt getroffen. Volgens ons kan het nu niet meer stuk, wat er ook nog komen gaat. Enne, zo te lezen moet je dus ook nog naar Australië, als je nog terugkomt naar Apeldoorn tenminste. Wij hebben het gevoel dat je daar wel blijft hangen, volgens ons pas jij wel in Canada. Geniet vooral en we kijken weer uit naar je volgende verslag. groetjes van ons, Marion

Fam te Velde

Hoi Nathalie, wat een super verhaal zeg. Zo te lezen moeten we bang worden of je nog weleens terug komt. haha. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en geniet er van, voor je het weet ben je weer terug in het o zo mooie Apeldoorn. Groetjes van ons allemaal uit het o zo mooie Duitsland.

Hennie Brummel

Zo, je hebt het erg naar je zin , zo ver hier vandaan.
Een beer kom je misschien ook nog wel tegen en anders zie je hun wel vanuit de lucht, wat gaaf zeg die helicoptervlucht.
Geniet nog veel van de omgeving daar en binnenkort maar weer eens skypen, als ik beter bereikbaar ben.
Veel plezier verder en tot gauw. Hennie

fredy

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Helaas kan je niet bij de opening van kunstgrasveld zijn maar ik kan wel foto's sturen en anders moet je maar op de site kijken. Wens je nog een hele mooie tijd. Liefs Fredy

Roelie van der Land

Hoi Nathalie

Wat fijn dat je het naar je zin hebt ,ik lees met plezier je verhalen en een helicoptervlucht nou gaaf hoor.
Nog veel plezier en groetjes Roelie.

Roelie van der Land

Hoi Nathalie.

Niets teveel gezegd,mooie foto's

Groetjes Roelie.

Jennifer

Wat een mooi verhaal weer Nath!!
Klinkt allemaal wel heel gaaf.
Nu hopen dat we in de competitie na 11 november tegen jullie mogen spelen. Kunnen we de strijd weer aan gaan!!!

Tot gauw maar weer..

xx

johan en ali gerrits

wat fijn dat je het goed naar je zin hebt,wij lezen je verhalen altijd . nog veel plezier met met het werk.en je helikoptervlucht.de jongens zijn al druk aan het voetballen.nog een mooie tijd en tot ziens groetjes van ons allen .

Jeanet Hemeltjen

Hoi Nathalie wat fijn dat je het naar je zin hebt.
maar ik geloof dat je WSV toch ook wel een beetje mist.
dat mag ook best wel hoor.
Geniet daar nog maar even lekker en veel plezier

groetjes Henk en Jeanet Hemeltjen en de rest

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active